Vasario 11 d. Vilniaus dailės akademijoje, Dizaino ir inovacijų centre „Titanikas“, vyko konkurso „Tautinis suvenyras“ baigiamasis renginys. Tai – bendras 2014 m. Dainų šventės organizatoriaus, Lietuvos liaudies kultūros centro, ir VDA Dizaino katedros projektas, kurio tikslas – skatinti gamintojų bei dizainerių bendradarbiavimą, užsiimti lietuviško suvenyro kūrimu bei sklaida bei naujai pažvelgti į tradiciją, ieškoti suvenyre funcionalumo, siekti, kad suvenyras būtų ne tik mielas bei gražus prisiminimas, primenantis protėvių tradicijas, bet ir reikalingas bei pritaikomas kasdieniame gyvenime.
Į komisiją buvo suburti valstybės pristatymu suinteresuoti atstovai iš Vilniaus dailės akademijos, Aplinkos ministerijos, Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacijos, valstybinio turizmo departamento prie Ūkio ministerijos, Lietuvos žaislų ir suvenyrų asociacijos bei konkurso iniciatoriaus Lietuvos liaudies kultūros centro.
Visą rudenį vyko kviestinių lektorių paskaitos bei kūrybinės pirmojo kurso Dizaino katedros studentų pratybos, per kurias 19 studentų kūrė objektus, daiktus bei suvenyrus. Studentus konsultavo etnologas, profesorius dr. Libertas Klimka, dizainerė ir „LT Identity“ ženklo sumanytoja Jolanta Rimkutė, puodžius ir keramikos muziejaus įkūrėjas Vytautas Valiušis bei LLKC specialistai, supažindinantys jaunuosius dizainerius su lietuvių liaudies pasaulėžiūra, papročiais, etninio kostiumo specifika, lietuvio namais bei kulinariniu paveldu, dainomis bei taikomaisiais amatais.
Baigiamajame renginyje studentai pristatė savo darbus: buvo galima išvysti šiuolaikiškai interpretuotų liaudies paveldo elementų, davusių atspirtį moderniems šiandienos objektams, pasiūlyta nemažai sprendimų artėjančiai 2014 m. dainų šventei „Čia – mano namai“ – unikalaus dizaino lietpalčių, virstančių į kišenes, informacinių dėklų kolektyvų vadovams, kuriuose telpa ne tik žemėlapiai bei reikalinga medžiaga, bet ir dėkliukas atsisėsti lietingą dieną.
2014-ieji paskelbti Kristijono Donelaičio metais, tad šio autoriaus vardas neaplenkė ir studentų kūrybos. Dizaineriai pasiūlė drobinę staltiesę, dekoruotą ištraukomis iš rašytojo poemos „Metai“, grafiškai patraukliai atrodė QR kodai, atidžiau įsižiūrėjus atkartojantys tautinių kostiumų raštuose aptinkamus lelijų motyvus.
Geriausiai komerciškai plėtojama idėja pripažintas Dominyko Budino kvapiklis „Gervė“ – gervės formos mediniai pakabukai mašinoms, impregnuoti natūraliais kvapais. Justinos Zdanavičiūtės lauknešėlis „Ralio“ sulaukė dėmesio už originalumą, o tautiškumą labiausiai atspindinčiu dizaino sprendimu komisija išrinko verpstę ausinėms, sukurtą Austėjos Mielkutės. Pastarasis gaminys remiasi tradicine verpstės forma, kuri pasitelkta praktiškam aksesuarui – laikikliui, neleidžiančiam susipainioti ausinių laidams, sukurti.